Inspirerar och entusiasmerar andra, gillar att leda ett team. Jag tror på transparens och gillar ett öppet klimat. Tror verkligen på "laget före jaget".
Ledarskap & management
Affärsutveckling, Yrkeshögskolan i Borås (10 veckor)
Leadership & Management, Shaw Academy
Ledarskap, Högskolan i Halmstad
Marknadsföring - en introduktion, Högskolan Mälardalen
Basic Practitioner of Neurolinguistic Programming,
NLP online
Introduktion till Leanfilosofi, Högskolan i Skövde
Affärsutvecklingsprogram Framtoning
Kommunikation
Digital analytics - conversion & visualization, IHM Business school (6 veckor)
Blogging & Content Marketing, Shaw Academy
Journalistik, Video för sociala medier, Mittuniversitetet
Medieträning, Westander PR
Kriskommunikation, Westander PR Kommunikationschefens viktigaste verktyg, Berghs
Strategisk kommunikation & Organisation och kommunikation, Mittuniversitetet
Copywriting, Berghs
PR Management, Berghs
Grafisk formgivning
Grafisk design steg 2, steg 3 + fördjupning tryck,
Högskolan Kristianstad
Digital Modeskiss & Digital färglära, Högskolan i Borås
Digital grafik, Högskolan i Väst
Kommunikationsdesign för innovatörer, KTH
Påbyggnad reklamdesign, Berghs
Grafisk formgivning och illustration, Berghs
Förtroendeuppdrag
Styrelseledamot Nyföretagarcentrum Lidköping 2002 - 2006
Coach för nyföretagare genom Ciel och Nyföretagarcentrum Lidköping 2002 - 2006
Panel i Ideum Yhs Språngbräda för Diplomerade Innovationsutvecklare 2013 - 2017
Skyddsombud på Huvudkontoret Avonova 2015 - 2017
Ansvarig utgivare - redaktör, Avonova Magazine 2017 - 2020
Ledningsgruppsengagemang, projekt- och styrgrupper, Avonova 2017 - 2020
IT-kunskaper
Adobe Creative Suit
(Indesign, Photoshop, Illustrator, Preimiere Pro,
Premiere Rush, Akrobat)
Office 365 (powerpoint, word, excel)
Onlinepublicering (div. nyhetsbrev (Paloma, Apsis),
Web: EPI-server, wordpress, Intranät: sharepoint
Publicering på företagskonton samt annonsering och analys (Facebook, LinkedIn, Instagram) MyNewsdesk
Google Analytics, Google Tag Manager, Google Optimize, Google Data Studio
KOMMUNIKATIONSSTRATEG
Jag har min grund i grafisk formgivning men har byggt på med varumärke och strategi. Det är jätteviktigt hur du ser ut och hur du berättar om dig själv.
• Adobe CS-paketet
• Google analytics, Google Data Studio m.fl.
• Office 365/sharepoint
• Sociala Medier (Li, fb, insta, pinterest)
• Nyhetsbrev & MyNewsdesk
• Brand Style Guides
• Webbpublicering
Kommunikationsarbete i offentlig förvaltning, analys, kommunikationsplanering, genomförande och utvärdering av kommunikativa akriviteter internt och externt samt inkluderar ledningsgruppsarbete. Just nu projektleder jag arbetet med platsvarumärket Lidköping.
Kommunikationsarbete i offentlig förvaltning, Skaraborgs Sjukhus, som innebär analys, planering, genomförande och utvärdering av olika kommunikativa insatser internt och externt samt inkluderar ledningsgruppsarbete.
Planering och strategi. Övergripande varumärkesansvar för intern och extern kommunikation i alla kanaler.
Tillsammans med kommunikationsteamet har vi tagit kommunikationen till en ny digital nivå. Vi har tagit fram strategier och utvecklat Avonovas sociala kanaler från scratch. Byte av hemsida från en lokalt hemmasnickrad varitant till en modern i EPI-server. Jag projektledde ett varumärkesarbete, projektledde implementeringen av en helt ny digital arbetsplats (intranät Office365), bytte grafisk profil och nu senast var jag delaktig i ett positioneringsarbete. Flera ägarbyten och omorganisationer har genomförts vilket lärt mig en hel del om både ledarskap och kommunikation i ett förändringsarbete.
Övergripande designansvar, planering och arbetsfördeling. Vardagen som reklambyråchef innehåller allt från resursplanering, projektledning och kundpitchar till att leda och inspirera gänget med kreatörer, en mix av egen personal och inhyrda konsulter, för att hålla både ramar och ibland tajta deadlines. Ibland också som en del i det operativa arbetet. Vi arbetade med trycksaksproduktion, förpackningsdesign och tog fram grafiska riktlinjer och logotyper samt framtagning av hemsidor och strategier för sociala medier. Vi genomförde också ett antal fokusgrupper som en del av affärsutveckling för kunders räkning. Företag som vi arbetade med var bland andra Dafgårds, Svensk Vodka, Reco Port och Nääsgränsgården.
Övergripande designansvar,
planering och arbetsfördeling.
Ansvar för kundpresentationer.
Arbetade mycket ute på företag som deras inhouseavdelning på plats. I arbetsuppgifterna ingick oftast designuppdrag. Förpacknings-, broschyr- och annonsdesign.